Tytułem wstępu

Na wstępie chciałam zaznaczyć, iż blog mój w żaden sposób nie aspiruje do miana jakiegoś poważniejszego przedsięwzięcia naukowego i ma głównie charakter hobbystyczny i w pełni amatorski. Intencją moją było, jest i będzie, zachęcenie czytelnika do odwiedzenia tych cudownych miejsc w Polsce oraz do zapoznania się z ich historią, klimatem. Poszczególne teksty (głównie w opisach miejscowości) pochodzą nieraz z trzech-czterech źródeł (całkowicie ze sobą przemieszanych), tak więc zdecydowałam się (przed wszystkim ze względu na czytelność i specyfikę przekazu www) nie podawać dziesiątków przypisów do każdego liczącego parę słów fragmentu. Informacje zamieszczone w w moim blogu dotyczące zamków pochodzą głównie z "Leksykonu zamków w Polsce" [ autorzy: Salm Jan, Kołodziejski Stanisław, Kajzer Leszek] oraz stron internetowych poświęconych temu zagadnieniu. Zaś wiadomości dotyczące samych miejscowości znajduję głównie w Wikipedii, na stronach tych gmin i miejscowości, bądź też ze stron prywatnych poświęconych danym miejscowościom czy obiektom. Jeżeli jednak, ktoś poczuje się urażony gdy wykorzystam jego wiadomości, proszę o kontakt. Napiszę sprostowanie lub usunę takowe wiadomości z mojego bloga.

Będę ogromnie wdzięczna za wszelkie uwagi, zarówno dot. ew. błędów rzeczowych, ortograficznych, faktograficznych i innych. Propozycje, pomysły, sugestie dot. układu treści, nowych tematów, i inne uwagi proszę przesyłać na adres: jagusinka@gmail.com
Tuż pod tym tekstem jest księga gości - możesz napisać co myślisz o moim blogu :)

PRZEPROWADZKA

Po dość długiej nieobecności postanowiłam wrócić do prowadzenia bloga o moich podróżach.

Jeśli macie ochotę mi towarzyszyć zapraszam na nową witrynę tutaj:


czytajcie, komentujcie, krytykujcie, subskrybujcie i wpisujcie się do księgi gości. Serdecznie zapraszam :)

KSIĘGA GOŚCI

KSIĘGA GOŚCI - pisz szczerze, każda opinia jest dla mnie ważna :)

Możesz tutaj napisać co myślisz o moim blogu :)

Obserwatorzy

piątek, 23 lipca 2010

Zosin

Zosin - wieś położona nad Bugiem w gminie Horodło, licząca ponad 200 mieszkańców.

 
Jest to najbardziej na wschód wysunięta miejscowość Polski. Znajduje się tutaj most graniczny przez rzekę Bug oraz międzypaństwowe drogowe przejście graniczne z Ukrainą: Zosin - Uściług (ukr. Устилуг, Ustyłuh).
W Zosinie znajduje się międzypaństwowe drogowe przejście graniczne z Ukrainą. 
 Przejście otwarte jest całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, jednak dostępne jest jedynie dla obywateli Ukrainy oraz UE. Na przejściu obowiązuje uproszczony ruch graniczny.
Granicy w Zosinie nie można przekroczyć pieszo (ani rowerem), osoby podróżujące np. autostopem mogą przekroczyć granicę jedynie autobusem (Z Hrubieszowa do Włodzimierza Wołyńskiego 3 razy dziennie kursują autobusy PKS) lub samochodem osobowym (można zabrać się z osobami podróżującymi na Ukrainę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz